AMBIENT · INDUSTRIAL · EXPERIMENTAL
FRANK MARK ARTS
independent label · music production
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Birke | Leykam | Panasenko »Act on Impulse« May 2002 · 13 Tracks · 57:37 Min. CD FMA 0213 UPC 684461002133 |
Weird e-guitars and bizarre rhythms enriched with synthesizers create soundscapes, confuse and hypnotise.
Tracks: 1.Light flooded Room 7:31, 2.The Last Fly of the Clay Pigeon 3:36, 3.Mudra 4:04, 4.Lurid 3:57, 5.Fidget 3:08, 6.Ice Age 5:32, 7.Paralyzed Chant 5:25, 8.Evocation 2:31, 9.Rime 4:25, 10.Uninvited Guest 4:32, 11.Deserted 2:56, 12.Wahnsinn 5:31, 13.Two Sticks 4:22; Recorded and mixed between 1999-2002 in the studio of Leykam/Mark by Leykam/Mark and at Mirror Studios, Anchorage/USA in summer 2000 by Ken Sease and at Bean Sprout Productions, Sacramento/USA in 2001 by Todd Temby and Daniel Panasenko. Mastered in the studio of Frank Mark by Frank Mark assisted by Roman Leykam. Portrait-Photo of Daniel Panasenko by Dan Hilbert. Artworks and Photos by Frank Mark and Roman Leykam. Produced and performed by Martin Birke, Roman Leykam, Frank Mark and Daniel Panasenko. Martin Birke (electronic MIDI perc, drum programming and sequencing) Roman Leykam (guit, guit synths, guit loops, guit treatments) Daniel Panasenko (chapman stick, thwackoleum*, loops, woodbox, pvc saxophone) Frank Mark (samples, synths, fretless bass, words at track Wahnsinn) *thwackoleum: self made instrument more by Daniel Panasenko at Bandcamp more by Martin Birke at Bandcamp |
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Reviews:
- Roman Leykam at music magazine InMusic
... rhythmisch raffiniert und mit unbeschreiblichen Klangeinfällen ausgestattet ... Prädikat: aussergewöhnlich. (INMUSIC 6/02) ... am besten hört man die CD bei gedämpftem Licht alleine auf dem Sofa liegend. Dann kann man sich in die Untiefen manchmal mythischer, aber auch immer bedrohlicher Klänge führen lassen ... diese Musik stört, breitet sich aus und hinterlässt beim Hörer Erstaunen. (ZILLO 7/02) ... selten gibt es im Dark Ambient/Experimental-Bereich solch eine Vielfalt, so ein dermassen unterschiedliches Ergebnis wie das vorliegende. Die Künstler haben es geschafft, Rhythmisches mit Sphärischem und Schrägem zu vermengen. (ORKUS 7/02) ... unbedingt hören, wenn man wissen will, was es heisst, Musik als Kunst zu sehen bzw. hörbar zu machen. (SYNTHIEPOP.DE 2/03) ... äusserst organisch ... Ritual/Ambient für einen vernebelten Chill Out-Room. (LEGACY 4/02) ... keine einfache Musik, aber spannend. (REGENSBURGER STADTZEITUNG 8/02) |
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