AMBIENT · INDUSTRIAL · EXPERIMENTAL

FRANK MARK ARTS

independent label · music production

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Frank Meyer
»Spuren«
Mai 2016 · 10 Tracks · 60:09 Min.

CD FMA 1628
UPC 190394322595

Mit seinem Solo-Album »Spuren« gelingt Frank Meyer ein sehr feinfühliges, persönliches und atmosphärisch dichtes Instrumentalwerk. Intensive Musik, die das Kopfkino betört und eine enorme Tiefenwirkung ausstrahlt.

Tracks:
1.Einzelkindträumereien 5:47, 2.Hinter geschlossenen Augen 3:44, 3.Klischee und Wirklichkeit 7:04, 4.Extrasystole 5:32, 5.Hirngespinnst 8:08, 6.Kopf kaputt, Herz verrückt 5:23, 7.Zyan 5:06, 8.Ein seltsames Wort 7:39, 9.Tiefenbohrung 6:29, 10.Fuge für Hoffnungsvolle 4:52;

Music recorded, mixed and mastered 2014/2015 in the studio of Frank Meyer.
Photos and Artwork by Frank Meyer.
4-seitiges "Digisleeve".

Frank Meyer: akustische und E-Gitarren, E-Bass, Diddley Bow, diverse Software Snthesizer und Sampler, Doepfer Dark Energy Monophonic Synthesizer, Ukulele, Flöte, Boomwhackers, Field Recordings, Limoflasche, Katzenspielzeug.



erhältlich bei:

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Pressestimmen:

... really good and could be considered as one of the most interesting stylistic direction that a particular branch of the so-called psychedelic music could take ...

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I heard some of the stuff by Frank Meyer on some collaborative releases, coming from Frank Mark Arts (the very first time I saw its name was on the occasion of "Levitation", a good album he made together with Roman Leykam). This debut album better highlights his interesting sonic searching, focusing on a well-balanced mixture of ethereal music, krautrock, prog rock and an assortment of tricks often used by composers of music scores. Despite its internal homogeneity, you could hear some sparse resemblances in "Spuren". For instance, I'm pretty sure that many listeners of the wisely titled "Klischee Und Wirklichkeit" (German for "Cliche and reality") would match it to the notorious Yann Tiersen's soundtrack for the likewise famous movie Amelie (even if its well-forged electronic sounds could befit a possible futuristic version when the main character of this film would be 40 years older at least). Other ones will imagine that "Hinter geschlossenen Augen" (meaning "Behind closed eyes") could have been grabbed in the imaginary garden of Klaus Schultze while automatic nozzles were watering the Japanese hydrangea or tracks like "Ein seltsames Wort" (eng."A strange word") could let you think about a cover of some prog rock classic song by Boards Of Canada after a transplant of a robotic heart or that robots themselves can feel and translate into music something closer to human love-driven depression while listening to the graceful "Tiefenbohrung". Tracks like the lovely "Fuge für Hoffnungsvolle" (meaning "Fugue for hopeful") could let you imagine that the famous herdsman appearing in an old spot by Marlboro has a promising future or maybe is already active in one of the supposedly newly discovered Earth-like planets. Besides possible and more or less fictitious similarities, the sound that Frank forged in this album by means of an impressive set of instruments (including acoustic and electric guitars, an electric bass, a diddley bow, a plenty of software synths and samplers, a glorious Doepfer Dark Energy monophonic synthesizer, an ukulele, a flute, some boom whackers, some field recordings, some toys for cats and even a lemonade bottle!) is really good and could be considered as one of the most interesting stylistic direction that a particular branch of the so-called psychedelic music could take.
(CHAIN D.L.K. Feb 2017)

Spuren fühlt sich an wie das Werk eines Eigenbrödlers, der seine Träumereien in Klang ummünzt ...

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Ausgehend von verschiedensten Gitarrensounds entspinnen sich atmosphärisch dichte Tracks von unterschiedlichster Charakteristik und doch mit einer gewissen träumerisch-melancholischen Grundstimmung ausgestattet. Bisweilen driftet das Album in proggige Gefilde ab und läßt auch kosmische Tendenzen erahnen. Spuren kann dennoch ohne Verletzungsgefahr in einem Rutsch gehört werden und dies am Besten mehrmals hintereinander. In den Landschaften aus E-Bow-Sirren, fremd anmutenden Synthiklängen, Ukulele und Flöte wartet so manche Überraschung auf den geneigten Hörer. Das bizarrste Stück ist Klischee und Wirklichkeit, welches mit seinem recht tighten Kriminaltango-Ryhthmus fast an die Sky-Phase bei Tietchens denken lässt. Schön verschroben!
(aufabwegen.de Dez 2016)

[..] Das Album ist vielseitig und wechselt zwischen verträumten Tracks zu völlig Experiementellem [..] »Spuren« ist ein gelungenes Solo-Album von Frank Meyer, der eine feine Seite experimenteller Musik hervorbringt oder ist er eher ein Produzent visonärer Ambient Musik? (Rate:(7), S.F., side-line 11/16)

Bisher nur als Elektronik-Produzent aktiv, legt Frank Meyer jetzt mit Spuren sein erstes Solo-Album vor, sehr feinfühlige, persönliche und atmosphärisch dichte Instrumentalmusik. Assoziativ-meditatv, mit ruhigem Flow, Samples, Field Recordings und als weitere Instrumente "limoflasche" und "katzenspielzeug". Titel wie "einzelkindträumereien", "hinter geschlossenen augen", "klischee und wirklichkeit", "tiefenbohrung" oder "fuge für hoffnungsvolle" sprechen in ihrer Programmatik für sich. Einfach treiben, mitnehmen und überraschen lassen. (Doppelpunkt / Jürgen Parr - Doppelpunkt/Magazin für Kultur in Nürnberg - Fürth - Erlangen / Aug 2016)

[..] Tipp: Einfach fallen lassen und die Sounds auf sich wirken lassen. [6/8 Punkte, Review in 6/16] mix1.de

[..] Titel wie Einzelkindträumereien, Extrasystole, Hirngespinnst oder Tiefenbohrung überzeugen und gehen in die Tiefe. digitale Jazz-Zeitung 6/16 von Joachim Holzt-Edelhagen.


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